PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR THE FORMATION OF METHODOLOGICAL COMPETENCE OF FUTURE SPEECH THERAPISTS

Bozorov Otabek Yolchi o‘g‘li teacher of Tashkent State Pedagogical University

Authors

  • Bozorov Otabek Yo‘lchi og‘li TerDU

Keywords:

methodical competence, future speech therapists, activating methods of teaching.

Abstract

This article presents recommendations for organizing the pedagogical process, defining principles and methods of work, and guiding students in developing the methodological skills of future speech therapists at pedagogical universities.

References

Сластенин В.А. Профессионализм педагога: акмеологический контекст // Педагогическое образование и нау- ка. ‒ 2002. ‒ № 4. ‒ Б.4-‒9

Bozorov, O. (2022, April). Possibilities of forming the methodical competence of future teachers-speakers on the basis of interdiscipline integrative approach. In International Scientific and Current Research Conferences (pp. 1-5).

Якубжанова Д.Б. Бўлажак дефектологларда касбий ижодкорликни ривожлантириш технологияси: пед. фанла- ри бўйича фалсафа доктори (PhD) дисс.автореф. – Т., 2017. - 22 б.

Колтакова, Е. В. Проектирование содержания повышения квалификации учителей-логопедов на основе про- фессиографического подхода[Текст]: автореф. дис. ... канд. пед. наук. - М., 2009. - 23б.

Яковлева, И. М. Формирование профессиональной компетентности учителя-олигофренопедагога [Текст] : мо- нография / И. М. Яковлева. - М.:Спутник, 2009. - 220 б.

Published

2024-07-07