XALQ MUSIQA MEROSIDA BOLALAR FOLKLOR QO’SHIQLARINING TUTGAN O’RNI

Rajabov To‘xtasin Ibodovich Buxoro davlat universiteti Musiqa ijrochiligi va madaniyat kafedrasi professori, p.f.d.(DSc), Rahmatova Maftuna To‘yevna Buxoro davlat universiteti San’atshunoslik fakulteti Musiqa ijrochiligi va madaniyat kafedrasi 3-bosqich talabasi

Авторы

  • Rajabov To‘xtasin Ibodovich, Rahmatova Maftuna To‘yevna TerDU

Ключевые слова:

musiqa, folklor qo‘shiqlari, o‘quvchi-yoshlar, bilim, ko‘nikma, malaka, musiqiy savodxonlik, xalq musiqasi, qo‘shiq, dunyoqarash, marosim, urf-odat, an’ana, folklorshunoslik.

Аннотация

Maqolada folklor qo‘shiqlarining o‘ziga xos ta’limiy va tarbiyaviy imkoniyatlarga egaligi bilan ahamiyatli ekanligi haqida fikr yuritiladi. Ular xalqimizning badiiy-musiqiy merosi sifatida o‘z o‘rniga ega va son jihatdan juda ko‘p, ammo ularning barchasini ham o‘quvchilarini estetik tarbiyalash vositasi sifatida qo‘llash maqsadga muvofiq bo‘lmasligi mumkin. Chunki ular o‘zining badiiy jihatdan mazmun-mohiyati, musiqiy tuzilmasi, kuylanishiga ko‘ra bir-biridan farq qiladi. Ularni muayyan pedagogik talablar asosida tanlab olish talab etilishi haqida so‘z boradi.

Библиографические ссылки

O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi. – T: O‘zbekiston, 2023. – 113 b.

O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risda”gi qonuni. O‘RQ–637–son 23.09.2020–T.: 2020. 75 b. // https://lex.uz/doss/5013007

Алавия М. Ўзбек халқ маросим қўшиқлари. – Т.: Фан, 1974. 77 б.

Атоев О.Кўҳна ва Навқирон Бухоро тароналари.Т.;2011.237б

Ражабов, Д. З., & Ражабов, Т. И. (2018). Формирование и развитие узбекской на- родной лирики. In Международная образовательная деятельность как фактор развития и сотрудничества высших учебных заведений в современном поликультурном мире (pp. 207-212).

Ражабов, Т. И. (2023). Совершенствование Механизма Духовно-Нравственного Формирования Учащихся Через Узбекские Народные Песни. Miasto Przyszłości, 33, 167-176.

Ражабов, Т. И. (2021). Ўкувчи-ёшларга ўзбек миллий мусиқа фольклори намуна- лари воситасида эстетик тарбия бериш. Science and Education, 2(11), 1094-1103.

Загрузки

Опубликован

2024-07-18