PSYCHOLOGICAL APPROACHES OF THE TEACHER OF PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Rustamova Surayo Gafurovna teacher of Uzbekistan State University of World Languages
Keywords:
teacher-teacher, child’s personality, psychological knowledge, trajectory, psychological supportAbstract
This scientific article highlights the psychological knowledge of teachers of preschool educational institutions, psychological approaches in their relationships with children.
References
Ўзбекистон Республикасининг қонуни. Мактабгача таълим ва тарбия тўғрисида. Т.: 2019 йил 16 декабрь, ЎРҚ-595-сон. Қонун ҳужжатлари маълумотлари миллий базаси, 17.12.2019 й., 03/19/595/4160-сон).
Мирзиѐв Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз.-Т.: Ўзбекистон, 2017-488 б.
Абдакимова М.К. Ўзбекистон Республикасида мактабгача таълим тизими тараққиѐтининг ташкилий –педагогик асослари (1991-2000 йй). Дисс. пед.фан.ном.-Т.: 2004.-176 б.
Быкова Н.А. Проблемы развития дошкольного образования в современном мире. Инновации в науке. – 2016. – № 6 (7). С. 25-28
Дуброва В.П. Теоретико-методические аспекты взаимодействия детского сада и семьи: Учебное пособие. – Минск, 1997. – 74 с.