THEORETICAL APPROACH FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL QUALITIES OF FUTURE TEACHERS BASED ON THE COMMUNICATIVE APPROACH

Khudayberdiyeva Mahliyo Zayniddin kizi- Doctoral student of the Samarkand State Institute of Foreign Languages

Authors

  • Khudayberdiyeva Mahliyo Zayniddin kizi TerDU

Keywords:

communicative approach, development of communication skills, pedagogical training, integration of the communicative approach, structure of communicative competencies.

Abstract

This article discusses the theoretical aspects of the development of professional qualities of future teachers using a communicative approach. The communicative approach in education is recognized as an effective method of developing communication and interaction skills, which plays a key role in the professional activity of a teacher. The article analyzes the basic principles of the communicative approach and their impact on the development of key competencies of teachers.

References

Арчакова Н.М., Гребенюк В.А. (2018). «Развитие коммуникативной компетентности будущих педагогов в процессе профессиональной подготовки».

Гусева М.И. (2017). «Коммуникативный подход в профессиональной подготовке будущих учителей».

Волкова Е.Н. (2020). «Роль коммуникативных навыков в формировании профессиональной идентичности будущих учителей».

Михайлова О.В., Смирнова Е.Г. (2019). «Интеграция коммуникативного подхода в учебный процесс вуза для формирования профессиональных компетенций будущих учителей».

Жукова Т.В. (2016). «Коммуникативные компетенции учителя: структура и особенности формирования».

Published

2024-07-21