BOSHLANGʻICH SINFLARDA ZAMONAVIY O‘QISH SAVODATI DARSINING MODELI
Ruzieva Mayram Amriloevna, Buxoro davlat pedagogika institute, Maktabgacha va boshlangʻich ta’lim fakulteti boshlangʻich ta’lim kafedrasi o’qituvchisi
Ключевые слова:
funktsional savodxonlik, mahorat, tanqidiy fikrlash, badiiy matn, hikoya, syujet, mahorat, dars.Аннотация
Maqolada bo’lajak so’z o’qituvchilarini o’quvchilarning savodxonlik darslarida o’quvchilarning o’qish savodxonligini shakllantirishga tayyorlashning mazmunli va uslubiy ta’minoti ko’rsatilgan. o’qish baholari ko’rib chiqiladi va talaba o’qiydigan materiallar talab qilinadi. Baholashda bunday materiallar (matn yoki ma’lum bir vazifa bilan bog’liq bir qator matnlar) etarli ma’lumotni o’z ichiga olishi kerak, shunda boshqaruvchi o’quvchi matnni tushunish jarayoniga qo’shiladi va topshiriqda berilgan savolga javob beradi. Garchi juda ko’p turli xil matnlar va har qanday baholash ularning keng doirasini o’z ichiga olishi kerakligi aniq bo’lsa-da, o’quvchilar duch keladigan turli xil matn turlarining yagona ideal tasnifi hech qachon mavjud bo’lmagan. Ishlab chiqilgan mashqlar va vazifalar maktab o’quvchilarida o’qish savodxonligini shakllantirishga qaratilgan bo’lib, bu matn bilan chuqurroq, talqin darajasida o’zaro ta’sir o’tkazish qobiliyatini o’z ichiga oladi; olingan ma’lumotlarni tanqidiy baholash, o’qiganlaringiz asosida o’z farazlaringizni ilgari surish, uni haqiqiy hayotiy vaziyatlarda qo’llash. Bu aniqlash, idrok etish, tushunish, anglash, semantik ma’lumotni etarli darajada tushunish, uni tahlil qilishga asoslangan ko’nikmalar guruhi; o’qish va yozish qobiliyati; o’z fikrlarini til me’yorlariga muvofiq ifoda etish qobiliyati; ma’lumotni o’zgartirish qobiliyati; matnda taqdim etilgan ma’lumotlarni yashirin ravishda aniqlash, dalillarning ishonchliligini isbotlash, o’z xulosalarini matndagi faktlar va yashirin dalillar bilan qo’llab-quvvatlash, matnni tahlil qilish va qarama-qarshi dalillarni tanlagandan so’ng uni yangi tushunish to’g’risida taxminlar qilish qobiliyati.
Библиографические ссылки
Алмешова, Ж. К. научно - педагогические основы формирования профессиональной компетентности будущих учителей / Ж. К. Алмешова. - Текст: непосильный / / Молодой ученый. — 2014. — № 4.1 (63.1). — С. 31-33. - URL: https://moluch.ru/archive/63/10009 / (дата обращения: 01.12.2023).
Рузиева, М. А., & Соколова, Е. О. (2023). Современные подходы к анализу художественных произведений на уроках литературного чтения. Conferencea, 49-54.
Рузиева, М. А., & Соколова, Е. О. (2023, February). Сущность понятия «коммуникативные универсальные учебные действия». In E Conference Zone (pp. 36-40).
Рузиева, М. А. (2023). Качества навыка чтения: быстрое, осознанное, выразительное чтение. IQRO, 2(2), 96-99.
Косимов, Ф. М., & Рузиева, М. А. (2021). Решение среднее арифметических задач. In Научно-практическая конференция.
Рузиева, М. А., & Соколова, Е. О. (2023). Значение международных оценочных программ (PIRLS, TIMSS, PISA, TALIS) в развитии грамотности учащихся. Pedagogs jurnali, 1(1), 522-522.
Г.С. Голошумова тенденции развития вариативного образования в современном социуме ISSN 1991-5497. Мир науки, культуры, образования. № 3 (46) 2014