ART PEDAGOGIKA - TA’LIM JARAYONINING AJRALMAS QISMIDIR

Babanazarova Maftuna Nazarbekovna, boshlang‘ich ta’lim kafedrasi o‘qituvchisi. Buxoro davlat pedagogika instituti

Авторы

  • Babanazarova Maftuna Nazarbekovna TerDU

Ключевые слова:

art pedagogika, boshlang‘ich ta’lim, metod, rivojlanish, ijodiy fikrlash.

Аннотация

Ushbu maqolada boshlang‘ich ta’limda badiiy pedagogikadan foydalanishning chuqur tahlili va ahamiyati ko‘rsatilgan. Mualliflar san’atning boshlang‘ich maktab o‘quv jarayoniga integratsiyalashuvining ajralmasligini asoslab, badiiy pedagogika nafaqat an’anaviy o‘qitish usullarini to‘ldirishini, balki boshlang‘ich maktab o‘quvchilarida fundamental ko‘nikmalarni shakllantirish va ijodiy tafakkurni rivojlantirishda asosiy rol o‘ynashini ta’kidlaydilar. Maqolada boshlang’ich ta’lim xususiyatlariga moslashtirilgan badiiy pedagogikaning turli jihatlari batafsil ko’rib chiqiladi. Maqolada O‘zbekistonda boshlang‘ich ta’limda art pedagogikadan foydalanishning ahamiyati ko‘rib chiqiladi. Mualliflar ijodiy ta’limning boshlang’ich maktab o’quvchilarida ijodiy fikrlash, shaxsiy fazilatlar va hissiy intellektni rivojlantirishga ta’sirini muhokama qiladilar. Ijtimoiy ko’nikmalarni shakllantirish va boshqa fanlar bilan integratsiyalashuv uchun badiiy shakllardan foydalanishga e’tibor beriladi. Maqolada o‘zbek maktablarida badiiy pedagogikaning hozirgi tendensiyalari haqida umumiy ma’lumot berilgan, shuningdek, mamlakat ta’lim islohotlari sharoitida ushbu yondashuvni rivojlantirish istiqbollari muhokama qilingan. Oxir oqibat, abstrakt ijodiy san’atni erta ta’limga kiritish, kelajak avlodlar uchun chuqurroq va barqaror ta’lim tajribasiga ko’prik qurish muhimligini ta’kidlaydi.

Библиографические ссылки

Девис, Ю. (2015).** «Искусство и образование: Творческое мышление в школе». Москва: Просвещение.

Голдберг, М., и Смит, Ш. (2018).** «Арт-терапия в образовании: Практическое руководство». Ташкент: Издательство «Узбекистан».

Шатрова, Л. (2020).** «Арт-педагогика и развитие детей: Учебное пособие». Ташкент: Узбекистанская государственная педагогическая академия.

Гарднер, Х. (1999).** «Искусство и образование: Создание культуры ума». Санкт-Петербург: Питер.

Соколов, Д. (2017).** «Арт-педагогика: Теория и практика». Москва: Академический проект.

Лаптева, Н., и Мирзаев, А. (2016).** «Интеграция искусства в образовательный процесс: Опыт Узбекистана». Журнал «Образование и Искусство», 4(22), 45-56.

Загрузки

Опубликован

2024-07-27