TA’LIM TIZIMIDA FAOL TALABA SHAXSINING INTELLEKTUAL XUSUSIYATLARINI RIVOJLANTIRISHNING AHAMIYATI
Po‘latov Laziz Azamat o‘g‘li, Oriental universiteti “Jismoniy tarbiya” kafedrasi dotsent v.b. (PhD) O‘zbekiston, Toshkent shahri
Ключевые слова:
mustaqillik, uzluksiz ta’lim, ijtimoiy, faol, shaxs, tarbiya, demokratlashtirish, insonparvarlashtirish, texnologiyalashtirish, aqliy faoliyat, fikrlash, boshlang‘ich sinf, o‘qituvchilar, bilim, bilish faoliyati, aloqa, xabar.Аннотация
Ushbu maqolada bugungi ijtimoiy faol shaxsning intellektual qobiliyati, ma’naviy- axloqiy tarbiyasi, imkoniyatlari va uning jamiyat taraqqiyotidagi xizmatlarini aniq maqsadga yo‘naltirish xususiyatlari ishlab chiqilgan. Unda, ta’limni demokratlashtirish va insonparvarlashtirish shaxsning ilm olish, ijodiy qobiliyatini namoyon etish, intellektual rivojlanish, kasbiy, mehnat huquqlarini ruyobga chiqarish asosida ularning fanlarga bo‘lgan qiziqishlari, fiziologik holatlari, xarakterlarini rivojlantirish jihatlari ilmiy pedagogik jihatdan yoritilgan.
Библиографические ссылки
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «2022–2026 yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida» 2022 yil 28 yanvardagi PF–60–son Farmoni.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «Maktabgacha ta’lim tizimi boshqaruvini tubdan takomillashtirish chora– tadbirlari to‘g‘risida» 2017 yil 30 sentyabrdagi PF–5198–sonli Farmoni O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida» 2019 yil 8 maydagi PQ–4312–son qarori Mirziyoev Sh.M. Tanqidiy tahlil, kat’iy tartib–intizom va shaxsiy javobgarlik – har bir rahbar faoliyatining kundalik qoidasi bo‘lishi kerak. – Toshkent: «O‘zbekiston», 2017. – 104 b Mirziyoev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va olijanob xalqimiz bilan birga quramiz. – T.: O‘zbekiston, 2017. – 488 b.
Matkarimov J.Sh., Sharofaddinov Sh.A. Ta’lim jarayonida boshqaruv faoliyati samaradorligini baholashga oid nazariy qarashlar (https://cyberleninka.ru/article/n/talim–zharayonida–bosh–aruv–faoliyati–samaradorligini–ba–olashga– oid–nazariy–arashlar. Manbaaga murojaat sanasi: 13.06.2019 y.) Maxmudova D.Y. Maxsus ta’lim muassasalari tarbiyalanuvchilariga malakali psixologik xizmat ko‘rsatishning pedagogik shart–sharoitlari: Ped. fan. nom. ...diss. – Toshkent: 2007. – 147 b.
Sog‘inov N.A. Sog‘lom bola shakllanishining ayrim ijtimoiy–psixologik jihatlari: uslubiy qo‘ll. / N.A.Sog‘inov, U.D.Qodirov. – Toshkent, 2014. – 56 b.
Usmanova E.Z. O‘quvchilarning mustaqil tafakkurni qanday shakllantirish mumkin? – «Pedagogika va yosh psixologiya» ilmiy–ommabop seriya, 2000, № 1. –B. 27–32.
Qodirov K.B. «Kasb tanlashga tayyorgarlikning psixologik jihatlari va kasbiy tashxis». –T.: 2001. – 62.
Karimova G.Q. Shaxsga yo‘naltirilgan ta’lim jarayonida pedagogik monitoringni amalga oshirish imkoniyatlari. (Internet manbaa: https://cyberleninka.ru/article/n/shahsga–y–naltirilgan–talim–zharayonida–pedagogik–monitoringni– amalga–oshirish–imkoniyatlari. Manbaaga murojaat: 14.06.2020 y)