THE USE OF GAMING TECHNOLOGIES IN TEACHING NATURAL SCIENCES IN ELEMENTARY SCHOOL
Uzoqboev Xojiakbar Qobiljon o‘g‘li, researcher of Namangan State University
Keywords:
game technologies, natural sciences teaching, elementary school, educational games, interactive learning, student engagement, active learning, technologies in education, motivation to learn, learning effectiveness, innovations in education.Abstract
The article examines the effectiveness of the use of gaming technologies in the context of teaching natural sciences in elementary school. In modern education, methods based on the principles of game learning are actively developing, due to their ability to engage and motivate students. The author analyzes various aspects of the use of gaming technologies in the educational process, such as the use of interactive applications, virtual laboratories and educational games. Special attention is paid to the advantages of this approach, including increasing student interest, enhancing the learning process and developing critical thinking. The results of the study indicate the positive impact of gaming technologies on the effectiveness of teaching natural sciences in primary school, which confirms their potential as an innovative educational tool.
References
Рудакова, Светлана Александровна. «Использование игровых технологий в период обучения в начальной школе.» Проблемы педагогики 5 (44) (2019): 19-21.
Даминова, Аделя Ильдаровна, and Елена Вениаминовна Головнева. «Использование игровых технологий в начальных классах.» Научный альманах 4-2 (2016): 106-108.
Муромцева, Ольга Васильевна. «Игровые технологии в начальной школе.» Молодой ученый 10 (2016): 1252-1254.
Холикова, Дилобархон Махситовна, and Зулфия Тиллаволдиевна Холматова. «Эффективность Игровых Технологий В Начальной Школе.» Школа будущего 4 (2019): 236-245.
Худайкулов, Абдулла Эшкувватович, and Зилола Шавкатовна Журакулова. «Применение игровых технологий в обучении английскому языку в начальной школе.» Педагогика и психология в контексте современных исследований проблем развития личности. 2015.
Александрова, Лилия Минихаевна, and Ксения Ильдусовна Филатова. «Использование игровых технологий на уроках изобразительного искусства в начальной школе.» Символ науки 4-2 (2016): 72-73.
Анисимова, Алена Анатольевна. «Использование игровой технологии как средства билингвального обучения.» Муниципальное образование: инновации и эксперимент 3 (2012): 49-51.