DEVELOPMENT OF CREATIVE AND CONSTRUCTIVE ABILITIES IN PUPILS
Baltabaev Jaksylyk Orazbaevich, PhD. at the Department of “Technological Education”, Nukus State Pedagogical Institute, Matekeev Rustem Hasenbaevich, Assistant of the Department of «Technological Education» Nukus State Pedagogical Institute
Keywords:
Creative and constructive activity, technology subject, creative and constructive abilities, skills, thinking, activity, creativity, independent work.Abstract
This article examines the organization of creative and constructive activities of pupils in technology classes, factors influencing the development of constructive abilities, forms and methods of organizing creative and constructive work, features of professional orientation in creative and constructive activities, as well as some problems and recommendations for the development of creative and constructive abilities.
References
Бугакова Н. Д., Развитие творческих способностей учащихся в процессе обучения технологии в 5-8 классах. стр. 7-16.
Гусаковский М.А., Д.И. Губаревич, Е.Ф. Карпиевич, Т.И. Краснова, И.Е. Осипчик., Материалы пятой международной научно-практической конференции «Университетское образование: от эффективного преподавания к эффективному учению» (БГУ, Минск, 29- 30 марта 2005 г.)
Плотникова Н.Ф., Командный подход в обучении (Учебно-методическое пособие), стр(26-45).
Махнёва Н. С., Проектирование модели урока технологии с элементами мастер- класса.
Голованова И.И., Е.В. Асафова, Н.В. Телегина., Практики интерактивного обучения.
Базуева А. А., Воспитание одаренных детей среднего подросткового возраста в образовательной организации. (Екатеринбург 2016).
Аввакумова Е. А., Методика кейс-стади при обучении русскому языку как иностранному (Алтайский государственный педагогический университет, г. Барнаул, Россия).
https://www.britishcouncil.uz/ru/programmes/arts/creative-collaborations