6. Sh. A. Saipnazarov Geometriyani o’qitishda o’quvchilarning iqtisodiy bilimlarini va mahoratini rivojlantirish yo’llari
Sh. A. Saipnazarov, D. A. Usarov
Ключевые слова:
max, min, ekstremum, geometrik usul, byudjet chizig'i, koordinatali strelkalarАннотация
Akademik litseylar, maktablar va oliy o'quv yurtlarining geometriya kursida nuqtalarning geometrik pozitsiyalarini topish masalasi tahlil qilindi. Maqolaning dolzarbligi shundan iboratki, iqtisodiy ko'rsatkichlarni matematika tiliga tarjima qilish natijasida hosil bo'lgan matematik masalani echish vazifasi qo'yilgan va uni hal qilish usuli tanlangan. Natijada iqtisodiy muammo va matematik muammo o'rtasidagi universal munosabatlar mavjud. Iqtisodiyotda byudjet chizig'i to'g'ri geometrik chiziq bilan mos keladi.
Usullari. Olingan geometrik masalani echish usuli bu nuqtalarning pozitsiyasi, to'g'ri chiziqning parallel harakati, nuqta atrofida aylanishdir. Olingan geometrik masalani echishda vektor-koordinata usuli ishlatilgan. Natijada ekstremal muammolar geometrik usullar bilan hal qilindi.
Natijalar. Tadqiqotlar natijasida iqtisodiy muammo geometrik usullar bilan hal qilindi. Matematik muammolar ba'zi jarayonlarning namunasi ekanligi va anime uchun matematik usullarni o'rganishimiz kerakligi ko'rsatildi.
Xulosa. Maqolada dolzarb va iqtisodiy masalalar geometrik masalalarni echish orqali ko'rib chiqiladi. Ushbu turdagi muammolar talabalarda iqtisodiy kompetensiyani shakllantiradi va geometrik masalalarni echish qobiliyatini oshirishga yordam beradi.
Библиографические ссылки
References
Sh.A.Saipnazarov, A.Raximov. Geometriya darsida amaliy masalalarning ahamiyati, T.: 2012
V.Tixomirov. “Геометрия или анализ” Квант 1992, №2.
A.Savin. « Зеркальная симметрия » // Квант 1992, №3.
A.Sobirov, Sh.Saipnazarov. “Koordinatalar metodi va vektorlarning tadbiqiga doir misol va masalalar”, Buxoro, 1990 y.