ANALYSIS OF THE LESSON OF INTERACTION AS A MEANS OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT
Juraev Bobomurod Tojievich, Teacher, Department of Pedagogy, Bukhara State University Gaibullaeva Madina Khabibullo kizi, Master of Pedagogical Institute of Bukhara State University
Abstract
The article discusses the analysis of the modern lesson from a
pedagogical point of view. The importance of improving the quality and effectiveness
of lessons, the formation of lesson analysis skills and self-analysis in the formation
of pedagogical skills of teachers is highlighted.
References
Pedagogika. Ensiklopediya. 1-jild. A-Yo (mas’ul muharrir R.Safarova) –Т.: 2015
Жураев Б.Т. Деятельность педагога по гуманизации учебно-воспитательного процесса //Научные школы. Молодежь в науке и культуре XXI в.: материалы междунар. науч.-творч.форума. – 2017. – Т. 31.
Жураев Б.Т. Социально-духовное развитие студентов //Россия-Узбекистан. Международные образовательные и социально-культурные технологии: векторы развития. – 2019. – С. 22-23.
Davronov I.E., Jurayev B.T. Pedagogik va psixologik fanlarni o‘qitish metodikasi. “Durdona” nashriyoti, -Buxoro, 2019. Мирзаев И. Дарс таҳлили. / Ўқув-услубий қўлланма. – Т.: «Ўқитувчи», 1985.
Олимов Ш.Ш. Некоторые вопросы организации урока на основании педагогических технологий //Молодой ученый. – 2013. – №. 5. – С. 752-754.
Олимов Ш.Ш. Педагогическое мастерство преподавателя и его профессионализм в системе образования //Научные школы. Молодежь в науке и культуре XXI в.: материалы междунар. науч.-творч. форума. – 2017. – Т. 31.
ОЛИМОВ Ш. Ш., ХОДЖИЕВА М. Ш. Возможности применения педагогических технологий в образовательном процессе //Молодежь и XXI век-2020. – 2020. – С. 228-231. Сарсенбаева Р. М. Ўқув машғулотларини таҳлил қилиш методикаси //Современное образование (Узбекистан). – 2016. – №. 6. – С. 3-11.
Сухомлинский В.А. Авторитарная педагогика похоронила саму идею самоанализа урока – Режим доступа: http://fs.nashaucheba.ru/docs/270/index-1433580-11.html