PROBLEMS OF USING GAT TECHNOLOGIES IN ORGANIZATION OF INDEPENDENT EDUCATIONAL PROCESS OF STUDENTS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Odilova Mahfuza, Bukhara State University, Lecturer, Department of Biology
Abstract
This article discusses the challenges of using GAT technologies
in the organization of independent learning of higher education students. First of
all, the organization of independent education in the higher education system, the
identification of motivations for students to work independently, the formation of
their independent learning skills is an urgent pedagogical problem.
References
В. Шаламов. В организация самостоятельной работы в образовательных учреждениях. – “Проект Ахей”. 2008,
Болтаева М. Дадамирзаев М. Мустакил иш – таълимнинг фаол шакли ва методи сифатида Педагогик таълим. 2008 4-сон 32-36 бетлар
Беляева А. Управление самостоятельной работой студентов Высшее образование в Россию 2003 №6. – С. 105-109.
Антонов В.Н., Сладких Л.А. Мониторинг состояния посевов и прогнозирование урожайности яровой пшеницы по данным ДЗЗ // Геоматика. 2009. № 4. С. 50–53
Муҳамадалиев Ш.С., Сулаймонов Б.А., Рашидов М.И. Экинлар зарарли организмларини ривожланиши ва тарқалишининг башорати // Тошкент: Ўқитувчи, 2002. – 143 б.
Vogelmann J.E., Tolk B., Zhu Z. (2009): Monitoring forest changes in southwestern United States using multitem-poral L andsat data // Remote Sensing of Environment ,113: 1739–1748.
Kugeler, K. J., G. M. Farley, J. D. Forrester, and P. S. Mead. 2015. Geographicdistribution and expansion of human Lyme disease // United States. Emerg.Infect. Dis. 21: 1455–1457.