SPECIFIC DEVELOPMENTAL CHARACTERISTICS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS
Khaidarova Malika Djamshitovna, Department of Primary Education, Methodology Bukhara State University
Keywords:
small school age, student, primary school, primary education, psychological changes, voluntary attention, visual figurative thinking, voluntary memory, contradictions, teaching texts, reflection.Abstract
This article analyzes the specific developmental characteristics of primary school-age students and discusses the views of various scholars on this age group, the complexity of focusing voluntary attention on a single point.
References
Лихачев Б. Т. Педагогика. Курс лекции: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений и слушателей ИКП и ФПК. М.: Юрайт, 1999. 523с.
Петрова Л. И. Индивидуальный подход в воспитании младшего школьника. Д.: Феникс, 2007. 336 с.
Эльконин Д.Б. К проблеме периодизации психического развития в детском возрасте // Вопросы психологии № 4. 1971. 203 с.
Бордовская Н. В., Реан. А. А. Педагогика. СПб.: Питер, 2001. 310с.
Петрова Л. И. Индивидуальный подход в воспитании младшего школьника. Д.: Феникс, 2007. 336 с.
Волков Г. Н. Этнопедагогика: учеб.для студ. сред. и высш. пед. учеб. заведений. М.: Академия, 1999. 168 с.
Подласый И. П. Педагогика начальной школы: учеб. для студ пед. училищ и колледжей. М.: ВЛАДОС, 2004. 399 с