THE PRACTICAL SIGNIFICANCE OF MODULAR LEARNING IN TEACHING PHYSICS

Babaxova Gulzıba Zıyatbaevna 13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi mutaxassisligi doktoranti Nukus davlat pedagogika instituti, Uzbekistan

Authors

  • Babaxova Gulzıba Zıyatbaevna

Keywords:

modular-rating, traditional, organizational, pedagogy, technology, approach, cognitive, motive, modular training, atomic physics.

Abstract

This article provides recommendations for modular learning, rather than traditional learning when teaching physics. paperwork in traditional education and only Gina will be limited to teacher work. Since physics is a natural science, modular learning is of great importance in its teaching. At the same time, students are often given independent tasks,

encouraged to work on themselves both in small groups and individually.

References

Капенов Е. У. Информатизация учебного процесса, как составляющая подготовки специалиста, востребованного на рынке труда / Е. У. Капенов // Специалист. - 2002. - № 4. - С. 5-7. 2. Морозов, А. В. Креативная педагогика и психология [Текст] / А. В. Морозов, Д. В. Чернилевский. - М.: Традиция, 2004. - 559 с 3. Вербицкий, А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход [Текст]: метод, пособие / А. А. Вербицкий. - М.: Высш. шк., 1991. -207 с.

Ильин, Е. П. Мотивация и мотивы [Текст] / Е. П. Ильин. - СПб.: Питер, 2008. -512 с. 5. Коменский, Я. А. Избранные педагогические сочинения [Текст]: в 2 т. / Я. А. Коменский. - М.: Педагогика, 1982. - Т. 2. - 576 с

Published

2023-05-14