BIOKIMYO DARSLARIDA TALABALARNING INTELTEKTUAL QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISHDA KEYS STADY USULINDAN FOYDALANISH
Kurbonova Gulnar Djoldasovna, Qoraqalpog‘iston tibbiyot instituti, Nukus, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, Kurbanova Aypara Djoldasovna Chirchiq davlat pedagogika universiteti, Chirchiq sh. O‘zbekiston
Ключевые слова:
biokimyo, keys texnologiyasi, situatsion topshiriqlar, aniq holat, sinflar, nazariy, amaliyАннотация
Maqola mualliflarining fikricha, tibbiyot oliy o‘quv yurtlari bakalavriat bosqichi talabalarining aksariyati universitetga kirishdan oldin olgan bilim darajasiga qarab biokimyo bo‘yicha yuzaki bilim olishga o‘rgatilgan. Qayd etilishicha, bu o‘quvchilar biokimyo bo‘yicha olgan bilimlarini tahlilga chuqurroq kirmay, yod olishga harakat qilishadi.
Bunday salbiy natijalar biokimyo fanini o’zlashtirishda qiyinchiliklarga olib keladi.
Biokimyo o‘qitishda vaziyatli topshiriqlar va aniq holatlar (VT va AH) asosida amaliy ish texnologiyasidan foydalanish talabalarning intellektual qobiliyatini rivojlantirish orqali chuqur o‘rganishga hissa qo‘shishi mumkin. VT va AH bo’yicha ko’plab adabiyotlar mavjud, ammo amaliy tadqiqotlarni ishlab chiqish va o’tkazish bo’yicha aniq ko’rsatmalar yo’q. Ushbu maqolada biokimyoda VT va AH ning qo’llanilishi haqida umumiy ma’lumot berilgan. Biokimyo kursida nazariy va amaliy mashg’ulotlar orqali yo’naltirilgan VT va AH ni amalga oshirish uchun tuzilma kiritilgan. Bundan tashqari, ushbu maqola VT va AH ni boshqa kurslarga kiritishga yordam berishi mumkin. Shu sababli, bu erda keltirilgan ma’lumotlar faol o’qitish pedagogikasi bilan qiziqqan tibbiy biokimyo professorlari uchun foydali bo’ladi. Tibbiyot institutining biokimyo darslarida keys texnologiyasidan foydalangan holda dars o’tkazishning o’ziga xosligi ko’rsatilgan.
Библиографические ссылки
Терешко Н.В., Фокина В.С. Case-study: история и эволюция // Электронный вестник Ростовского социально-экономического института, 2016. №
С. 188-193. 2. Серпионова Е.И. Опыт обучения психологии с применением технологии «кейсстади» в старших классах // Известия Волгоградского государственного технического университета, 2010. № 5. С. 38-41.
Симс Н., Браунд У., Эдвардс Т., Башфорд Л., Ричес П. и др. Tutor guide. Life maintenance. USA: The University of New Mexico, 1995. 25 с.
Погорелова И.Г., Жукова Е.В., Калягин А.Н. Использование кейс-метода в высшем медицинском образовании // Сибирский медицинский журнал, 2010. № 2. С. 147-149.
Айтбаева А.Б., Курбанова Г.Дж., Даулетжанова Г.Ж. Информация и коммуникация в преподавании биохимии роль технологий// Academic Research in Educational Sciences, 2022, №1(3), Стр. 43-53.
Komilov Q.O‘., Kurbanova A.Dj. Case Technology in Chemistry Lessons// Academic Research in Educational Sciences, 2020, №1 (1), Page 262-265.
Komilov Q.O‘., Kurbanova A.Dj. Case-study method for teaching general and inorganic chemistry//Academic Research in Educational Sciences,2020, №2 (6), Page 436-443.
Atqiyayeva S.I., Komilov K.U. Developing intellectual capabilities of students in teaching chemistry// Образование и наука в ХХI веке, 2021, №3 (10), C. 684-690.
Рустамова Х.Н., Курбанова А.Дж., Комилов К.У., Эштурсунов Д.А. Pоль информационно-коммуникационных технологии в преподовании общей и неорганической химии// Экономика и социум, 2021, №5(84) ч.2, С. 1047-1056.
Komilov Q.O‘., Kurbanova A.Dj. Integration of chemistry and english in the teaching of chemistry// Academic research in educational sciences,2021,№2 (9), Page 40-43.
Komilov Q.O‘., Kurbanova A.Dj. Kimyo mashg’ulotida keys-stadi metodi: salbiy va ijobiy samaralar/ France international scientific-online conference: “Scientific approach to the modern education system» 2022. part 1, 5th february.
Курбанова А.Дж. Использование мультимедийных презентаций на уроках химии для непрофильной химии// Academic Research in Educational Sciences Volume, 2022, №3(3), С. 62-68.