PRINCIPLES OF 3D GRAPHIC VISUALIZATION AND DEVELOPMENT OF E-LEARNING PUBLICATIONS IN TEACHING SPECIALIST SUBJECTS TO STUDENTS

Shaynazarov Ravshan Mamayusubovich; Karshi engineering economics institute,Teacher of the Department Information Technology

Authors

  • Shaynazarov Ravshan Mamayusubovich TerDU

Keywords:

e-learning publication, visualization graph visualization method, didactic feature, e-learning publication development tamoils, etc.

Abstract

This article presents the principles of 3D graphic visualization and development of e-learning publications in teaching specialist subjects to students. In addition, we will consider the possibilities of educational publications as a programmatic implementation of the didactic capabilities of information and communication technologies at all stages of the educational process, the possibility of forming cognitive tasks, designing content, summarizing their knowledge on their basis.

References

Петрова, Н.П. Формы компьютерного тестирования в образовании / Н.П. Петрова, Р.Э Гшиянц // «ЭРНО-2015» Электронные ресурсы в непрерывном образовании. Труды IV Международного научно-методического симпозиума. – Ростов н/Д.: Издательство ЮФУ, 2015. – С. 70-76.

Борисова Л.В. Специфика педагогической деятельности в системе дистанционного обучения:содержательный аспект // Вектор науки ТГУ. 2012. №6(18). С. 68-70;

Панюкова С.В. Организационное и методическое обеспечение дистанционного обучения студентов с инвалидностью // Психолого-педагогические исследования. 2019. Т. 11. № 3. С. 72-83.

Деревнина А.Ю., Кошелев М.Б., Семикин В.А. Принципы создания электронных учебников // Открытое образование. 2001. № 2. С. 14-18.

Красильникова В.А., Веденеев П.В., Заварихин А.С., Казарина Т.Н. Электронные компоненты информационно-образовательной среды // Открытое и дистанционное образование. 2002. Вып. 4(8). С. 54 – 56; Лаврентьев В.Н., Пак Н.И. Электронный учебник // Информатика и образование. 2000. № 9. С. 87-91.

Деревнина А.Ю. Принципы создания электронных учебников // Открытое образование. 2001. № 2. С. 14-18.

Published

2024-05-23