THE USE OF INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN THE DEVELOPMENT OF SPEECH AND COMMUNICATION SKILLS OF FUTURE TEACHERS

Ismоilov Temurbek Islоmovich, professor of Namangan state university

Authors

  • Ismоilov Temurbek Islоmovich TerDU

Keywords:

innovative technologies, development of speech and communication skills, future teachers, educational technologies, digitalization of education, interactive learning, virtual reality, multimedia tools, electronic learning platforms, communication strategies, effectiveness of the educational process.

Abstract

This article explores the role of innovative technologies in the development of speech and communication skills of future teachers. The author discusses the importance of effective communication skills training for a successful career in education and suggests the use of modern technologies in this process. The article discusses examples of innovative approaches such as virtual reality, online language learning platforms, and computer-assisted learning methods. The author analyzes the advantages of these technologies in the context of the development of speech and communicative competence among future teachers and offers recommendations on their effective application in the educational process. This article will be useful for teachers, researchers and educational professionals interested in modern approaches to the development of professional skills of future teachers.

References

Тихонова, Ксения Александровна. «Исследование вербально-коммуникативных навыков у детей с рас.» Образование 12: 169-174.

Рахманова, Елена Владимировна. «Формирование вербально-коммуникативных умений у слабослышащих младших школьников.» Редколлегия: кандидат педагогических наук, доцент, декан факультета специального образования БГПУ (2011): 206.

Рахманова, Е. В. «Роль вербально-коммуникативных умений в развитии коммуникативной компетенции лиц со слуховой депривацией.» ББК 81.2 Рус-923 Т 29: 44.

Юлдашева, Г. И., et al. «Опыт применения вербально-коммуникативных методов (стоматологического спектакля) для проведения первичной профилактики кариеса у детей младшего школьного возраста.» Стоматологическое здоровье детей в XXI веке. Евразийский конгресс. 2017.

Гаврик, Надежда Анатольевна, and Екатерина Равильевна Абдразакова. «Формирование вербально-коммуникативных умений у дошкольников в домашних условиях. Преемственность в работе ДОУ и школы.» Молодой ученый 4 (2019): 384-388.

Рахманова, Елена Владимировна. «Формирование вербально-коммуникативных умений у младших школьников с нарушением слуха.» (2008).

Рахманова, Е. В. «Теория и практика формирования вербально-коммуникативных умений у слабослышащих младших школьников.» Минск: Бестпринт (2009).

Published

2024-11-01