THE ROLE OF DIDACTIC AND EDUCATIONAL ROLE GAMES IN THE PROCESS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE

Yarmatova Mehriniso Azamatovna Senior Lecturer, Department of Uzbek Language and Literature, Karshi Engineering and Economics Institute

Authors

  • Ярматова Мехринисо Азаматовна

Keywords:

Didactic games, conversation games, word games, speech games, role-playing games, education, training.

Abstract

This article discusses gaming technologies in teaching the Russian language.  Examples of games are given, which are a valuable means of educating mental activity, develop speech, activate mental processes, arouse students’ keen interest in the process of cognition. The article reveals the role of didactic games in the development of cognitive, mental, creative abilities of students.

References

Волина В.О. От игры к знаниям / В.О. Волина. – М.: Просвещение, 2001. – 129 с. 2. Жуковская Р.И. Воспитание ребенка в игре / Р.И. Жуковская. – М.: 1963. – 450 с. 3. Львов М.Р. и др. Методика обучения русскому языку в начальных классах: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / М.Р. Львов, Т.Г. Рамзаева, Н.Н. Светловская.

– М.: Просвещение, 1987. – 415 с. 4. В.А. Бахвалов. Методики и технологии образования. Рига,1997.

Березина Н. А. Методические преимущества использования ролевой игры на уроках иностранного языка / Н. А. Березина, М. В. Фоминых // Молодой учёный. — 2014. — № 5.2 (64.2). 6. Леонтьев А. А. Психологические предпосылки раннего овладения иностранным языкам [Текст] / А. А. Леонтьев. — М.: Иностранные языки в школе. — 1985. — № 5. 3. 7. Рындина Ю. В. Из опыта обучения студентов иностранному языку (на примере

моделирования проблемных ситуаций) [Текст] // Молодой учёный. — 2013. — № 9 (56). — С. 467 8. Ролевые игры в обучении иностранному языку в школе / О. В. Музыченко. — Текст: непосредственный // Молодой ученый. — 2014. — № 7 (66). — С. 527-529. — URL: https://moluch.ru/archive/66/11095/ (дата обращения: 05.08.2022)

Published

2023-04-28