TARIX FANLARINI TANQIDIY FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISH TEXNOLOGIYASI ASOSIDA O‘QITISH SAMARADORLIGI

Toshtemirova Saodat Abdurashidovna Chirchiq davlat pedagogika universiteti dotsenti, Xujanova Lobar Raimkulovna Guliston davlat universiteti doktoranti

Авторы

  • Toshtemirova Saodat Abdurashidovna, Xujanova Lobar Raimkulovna TerDU

Ключевые слова:

tanqidiy fikrlash, intellektual salohiyat, natijalar, xususiyatlar, usul, uyg‘otish, anglash, odatlanish, chaqiriq, strategiyalar, suqrotona usul, tafakkul, muammoli vaziyat yaratish, evristik usul

Аннотация

Mazkur maqolada tanqidiy fikrlash texnologiyasining maqsadi, vazifalari, o‘ziga xos xususiyatlari, uni amalga oshirish usullari va natijalari bo‘yicha ma’lumotlar keltirilgan. Tarix fanlarini o‘qitishda ushbu texnologiyadan foydalanish samaradorligi, uning uslubiy metodlari va texnologik bosqichlari taqdim qilingan.
Shuningdek, tanqidiy fikrlashni rivojlantirishning o‘ziga xos strategiyalari hamda tarix darslarida tanqidiy fikrlashni rivojlantirishda muammoli ta’lim texnologiyalari, muammoli vaziyat yaratishda, muammoli vaziyatni yechishda qo‘llanadigan usullar keltirib o‘tilgan.

Библиографические ссылки

Носиров O.Н. Танқидий фикрлаш техналогиясининг шаклланишида кластер методининг роли / Педагогик таълим кластери: муаммо ва ечимлар. Халқаро конференция. Чирчиқ. 2021. -Б. 175.

Ходжиева Ф. О. Ўқувчиларни танқидий фикрлашга ўргатиш ва унинг муҳим жиҳатлари // Современное образование (Узбекистан). 2017. № 6. –Б. 43- 47.

Халперн Д. Психолгия критического мышления.

-е международное издание.Санкт-Петербург. Москва-Харьков-Минск. 2000. -С. 512. 4. Арабова М., Бердиева Ф. Танқидий фикрлашни ривожлантиришнинг назарий асослари // Современное образование (Узбекистан). 2014. №7. – Б. 49- 54.

Рогачева Е.Ю. Влияние педагогики Джона Дьюи на теорию и практику образования в XX веке / дисс. автореф. доктор пед. наук. М, 2006. 358 с.

Исмоилова З.Қ., Раупова Ш.А. Муаммоли таълим технологияларининг таълим жараёнидаги ўрни// Journal «irrigatsiya va melioratsiya» № 3 (13). 2018.-Б. 93-94.

Иванова О.Э., Гнатышина Е.А. Сократический диалог как метод управления проблемами // Философская мысль. 2018. №4. –Б. 59-65. 8. Тоштемирова С.А. Кластерли ёндашув асосида умумий ўрта таълим муассасаларида таълим сифатини ошириш // педагогика фанлари бўйича фалс. докт.дисс. Тошкент. 2021. – 198 б.

Загрузки

Опубликован

2024-05-04