THE SYSTEM FOR IMPROVING TEACHER’S SKILLS THROUGH DEVELOPMENT OF DIVERGENT THINKING IN MODERN EDUCATIONAL CONDITIONS
Adizova Nigora Bakhtiyorovna, Bukhara State Pedagogical Institute Associate Professor
Keywords:
divergent, diagnostic, prognostic, creativity, intellectual, concept, identification, attention, perception, process of associations, thinking, associationAbstract
In this article, I present opinions about the system of improving the teacher’s qualifications through the development of divergent thinking in the conditions of modern education, the young generation’s deep acquisition of knowledge and skills necessary for the development of society.
References
Арет А.Я. Основные положения теории самовоспитания. - Фрунзе, 1963. -148 с.
Бондаревская Е.В. Личностно-ориентированное образование: опыт разра¬ботки пара- дигмы. - Ростов н/Д, 1997. - 28 с.
Вершловский С.Г. Общее образование взрослых: стимулы и мотивы. - М.,
Громцева А.К. Самообразование как социальная категория. - Л., 1976. -88
Елканов С.Б. Профессиональное воспитание учителя. - М., 1986. - 143 с.
Рубинштейн С.Л. О мышлении и путях его исследования. - М., 1958.- 147 с.