ТАЪЛИМ ЖАРАЁНИДА ГЕНДЕР ТЕНГЛИК ВА ФАРҚЛАРНИ ҲИСОБГА ОЛИШНИНГ ПЕДАГОГИК ВА ПСИХОЛОГИК ИМКОНИЯТЛАРИ
Ключевые слова:
гендер, феминизм, таълим жараёни, жинс, жинсий ривожланиш, малака, кўникмаАннотация
Мақолада таълим жараёнида айниқса бошланғич таълимда гендер тенглик ва
фарқларни ҳисобга олишнинг педагогик ва психологик имкониятлари хақида фикр юритилган.
Гендер назарияси тарихига оид маълумотлар ёритилган. Жинс идентификацияси шаклланиш
жараёнида шахс улғайишининг дастлабки босқичлари ўта аҳамиятлилиги ва ўқувчининг
жинсига таянган ҳолда унга таълим-тарбия бериш, ижтимоий ҳаётга тайёрлаш лозимлиги
тавсия этилган.
Библиографические ссылки
Гендер тадқиқоти асослари курси хрестоматияси: / рус тилидан қисқар. таржима. Олий
ўқув юртлари учун. – Тошкент, Ўзбекистон, 2003. – 411 б.
Мавлонова Р., Горохова О., Оглуздина Л. Меҳнат таълими методикаси: Олий пед. ҳамда
махсус ўрта билим юрт. учун ўқув қўлл. –Тошкент, Ўқитувчи, 1985. –248 б.
Педагогика: Большая современная энциклопедия / Сост. Е. С. Рапацевич – М.: Со-врем.
слово, 2005. – 720 с.
Уэст К., Зиммерман Д. Создание гендера. Пер. с англ. Е. Здравомысловой /Гендерные
тетради. Вып. 1. Спб., 1999 mhtml: file: //F: /enter/
Усманова А. Гендерная проблематика в парадигме культурных исследований //Введение
в гендерные исследования. Ч. 1: Учебное пособие. –Харьков, Спб., 2001. –447-449 с.
Хоф Р. Возникновение и развитие гендерных исследований //Пол, тендер, культура /
Под ред. Э. Шоре и К. Хайдер. –М.: 1999. –23-53 с. www.lib.vsu.ru/project/golosary. phtml.
Тилавова М. М., Шаропова З. Т. Образование на основе гендерного равенства в
начальной школе. ACADEMY научно-методический журнал №6(57). Июнь 2020. – 81 с.