O‘QUVCHILAR XULQ-ATVORIDAGI PEDAGOGIK OG‘ISH MASALASI: MOHIYATI, OMILLARI VA SODIR BO‘LISH SABABLARI

Gulyamov Djaxangi Raxmatullaevich O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi Navoiy bo‘limi, p.f.n., dotsent, Akramova Gulbaxor Renatovna Buxoro davlat universiteti, Azimjonova Rushana Rashid qizi “Prof” xususiy universiti Navoiy fliali

Авторы

  • Gulyamov Djaxangi Raxmatullaevich, Akramova Gulbaxor Renatovna, Azimjonova Rushana Rashid qizi TerDU

Ключевые слова:

og’ish, o’quvchilar, xulq-atvor, pedagogik og’ishlar, ijobiy va salbiy og’ishlar, pedagogik og’ishlarning sabablari va omillari, xarakter xususiyatlari, ijtimoiy muhit

Аннотация

Maqola umumta’lim maktablari o’quvchilarining xulq-atvorlarida og’ishlarning namoyon bo’lish xususiyatlarini o’rganishga bag’ishlangan, pedagogik og’ishning tabiati ochib berilgan va ushbu hodisaga ta’sir qiluvchi omillar aniqlangan. Shuningdek, maqolada pedagogik og‘ishlarning ijtimoiy-pedagogik jihatlari, xulq-atvorida pedagogik og’ishlar bo’lgan o’quvchilar bilan maktablarda diagnostika tadbirlarini tashkil etish masalalari yoritilgan.

Библиографические ссылки

. Мирзиёев Ш.М. Буюк келажагимизни мард ва олижаноб халқимиз билан бирга қурамиз. –Тошкент: “Ўзбекистан”, 2017. – Б.163.

. Бандура А. Теория социального научения. Издательство ЕВРАЗИЯ, Санкт-Петербург, 2000 / Перевод с английского под редакцией Чубарь Н.Н. // http://nkozlov.ru/book/220-bandura-albert-teorija-socialnogo-nauchenija.

html

. Беличева С.А. Основы превентивной психологии. -М.: Социальное здоровье России, 1993. –С. 25.

. Гилинский Я. И. Социология девиантного поведения и социального контроля //Мир России. Социология. Этнология. – 1997. – Т. 6. – №. 1. – С. 163-184.

. Громов И. А., Мацкевич И. А., Семёнов В. А. Западная социология: Учебное пособие для вузов. — СПб.: ООО «Издательство ДНК», 2003. — 560 с. — (Классическое образование). — ISBN 5-901562-41-0. — С. 532.

. Ижтимоий педагогикадан атамалар луғати / Тузувчилар: 3.Кррабоева ва Н.Абдусаматова. – Наманган: НамДУ, 2017. –Б.15. (-72 б.)

. Мертон Р. К. Социальная структура и аномия // Социология преступности: Современные буржуазные теории / Пер. с франц. Е. А. Самарской; ред. пер. М. Н. Грецкий. – М.: Прогресс, 1966. –С. 299—313.

. Николаева Л.В. Положительные девиации личности как фактор развития общества / Л. В. Николаева, М. М. Парусова. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. -2016. № 9 (113). - С. 1039-1041. - URL: https://moluch.ru/archive/113/29319/

. Паатова М.Э., Бегидова С.Н., Хакунов Н.Х. Теоретико-методологический анализ социально-педагогических феноменов «девиантное поведение» и «делинквентное поведение» подростков //Вестник Адыгейского

государственного университета. Серия 3: Педагогика и психология. – 2012. – №. 1. – С. 96-104. // https://cyberleninka.ru

. Социальная дезадаптация: нарушения поведения у детей и подростков / Под ред.М.А.Галагузовой. –М.: Просвещение, 1996.

. Шоназаров Ж.У. Ўсмирлик даврига хос тарбияси “қийин” болалар ва улар билан индивидуал муносабатда бўлиш психологияси // Замонавий таълим / Современное образование 2020, 2 (87). 44-45-бетлар.

. Шоумаров Ғ.Б., Умаров Б.М. Ёшларда хулқ оғиши ва тарбия бузилишининг олдини олиш бўйича психологик маслаҳатлар. – Тошкент: “Фан”, 2015 йил. 38-бет

. Эгамбердиева Н.М. Ижтимоий педагогика. –Тошкент, Алишер Навоий номидаги Узбекистон Миллий кутубхонаси нашриёти, 2009. –Б.165-166 (-234 б).

. Gulamov J.R, .Nurboyev Q.M., Tukboeva D.Z.Personal efectiveness as a factor in school student personality development: analytical review / Turkish Online journal Qualitative Inquiru (TOJQI) Volume 12, Issue 07, Julu 2021. – P.

-10296 / https://www.tojqi.net/index.php/journal/article/view/5583

. Merton R. K. Social Structure and Anomie, American Sociological Review (англ.) рус., 3, October, 1938, p.672—682.

Загрузки

Опубликован

2024-04-18