МАКТАБГАЧА ТАЪЛИМДА ИККИНЧИ ТИЛНИ ЎРГАТИШНИНГ КОНЦЕПЦИЯ ВА ТАМОЙИЛЛАРИ

Эргашева Хилола Юнусхановна Turan International University ўқитувчиси

Авторы

  • Эргашева Хилола Юнусхановна TerDU

Ключевые слова:

коммуникатив компетенция, нутқ фаолияти, узлуксиз таълим, сўз бойлиги, нутқ хатти-ҳаракатлари, интеллектуал, маънавий-ахлоқий, этик, эстетик ва жисмоний жиҳатдан ривожлантириш.

Аннотация

Ушбу мақолада мактабгача таълим ташкилотларида иккинчи тилни ўргатишнинг концепция ва тамоилларининг билим олиш жараёнига қанчалик аҳамиятли ва самарали эканлиги, ҳамда иккинчи тил таълимида мулоқот кемтенцияларини шакллантиришнинг назарий асослари ёритилган. Ҳозирги глобаллашув жараёнида мактабгача ёшдаги болаларни коммуникатив компетенцияларини ривожлантиришда иккинчи тилни ўргатиш ва тили ўрганилаётган мамлакатлар тарихи, маданияти, урф-одати оид маълумотлардан, шунингдек, жаҳон адабиёти намоёндаларининг дурдона асарларидан, турли дидактик ва коммуникатив ўйинлардан самарали фойдаланишни тақозо этади. Баъзилар бола хорижий тилни эгаллашдан олдин ўз она тилида нутқи ривожланган бўлиши керак, десалар, бошқалар кўп тилни эгаллаган болалар она тилидаги сўзларни иккинчи ўрганган тилдаги сўзларидан фарқлай олмайдилар, деб таъкидлашади. Маълумки, боланинг нутқи тил қонуниятларига тўғри амал қилиш, катталар нутқини идрок этиш ва ўзининг ижодий фаоллиги натижасида ривожланади. Шундай қилиб, тил ва нутқ, мактабгача ёшдаги боланинг психологик ривожланиши дамда даставвал хотираси, фикрлаши, идрок этиши, ҳиссиёти ва эҳтиросини таъминлайдиган иккита муҳим воситадир.

Библиографические ссылки

Закон Республики Узбекистан № ОРК-595 от 16.12.2019 г.

Закинов Э. Ю. Коммуникативность как базис человеческого общения // Педагогические образование и наука. — № 6. — Москва, 2014. — 82 б.

Дондокова Р.П. Сущностная характеристика и структура коммуникативной компетентности // Вестник Бурятского Государственного университета. 1.1. 2012. — С

Ўзбекистон Республикаси биринчи Президентининг “Чет тилларни ўрганиш тизимини янада такомиллаштириш чора- тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-1875-сон Қарори. Халқ сўзи.–№240 (5660). –Тошкент: –2012.

Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида. Ўзбекистон Республикаси Президентининг ПФ–4947–сон Фармони. –2017. – 7 февраль.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармони.

Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими тизимини 2030 йилгача ривожлантириш концепцияси.ПФ-5712-сон. –2019. – 29 апрель.

Ўзбекистон Республикасида хорижий тилларни ўрганишни оммалаштириш фаолиятини сифат жиҳатидан янги босқичга олиб чиқиш чора-тадбирлари тўғрисида Ўзбекистон Республикаси Президентининг ПҚ-5117- сонли қарори, 2021. –19 май.

Мирзиёев Ш.М. Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида. ПФ- 4947-сон. 2017. –7 февраль.

Мирзиёев Ш.М. Ўқитувчи ва мураббийлар кунига бағишланган тантанали маросимдаги нутқи. http://uza.uz/oz/documents/zbekiston- respublikasi-prezidenti-shavkat-mirziyeevning-ituv-30-09-2020

Загрузки

Опубликован

2024-04-27