«MEN SHIFOKOR-PEDAGOG” IJTIMOIY- PSIXOLOGIK KONTSEPSIYA MOHIYATI

Shoyimova Shoxista Sanakulovna Psixologiya fanlari nomzodi, dotsent. Toshkent pediatriya tibbiyot instituti. O’zbekiston, Toshkent.

Авторы

  • Shoyimova Shoxista Sanakulovna TerDU

Ключевые слова:

shifokor-pedagog, ijtimoiy-psixologik jihatlar, tibbiy ta’lim, kasbiy faoliyat, pedagogik tayyorgarlik, uslubiy talablar, ekspert yondashuvlari, o’quv jarayoni.

Аннотация

Maqolada tibbiyot oliy o‘quv yurtlari pedagoglarining ijtimoiy-psixologik fazilatlari va malakalari mavjudligini nazarda tutuvchi “Men shifokor- pedagog” ijtimoiy-psixologik konsepsiyasining mohiyati muhokama qilinadi. Tibbiyot OTM pedagoglari kasbiy faoliyatining ijtimoiy-psixologik jihatlarini o’rganish va ularni rivojlantirish uchun maxsus o’quv dasturlarini ishlab chiqish muhimligiga qaratilgan tadqiqotlar tahlili bayon etilib, ularning boshlang’ich psixologik-pedagogik va uslubiy tayyorgarligining eksperimental dasturi tasvirlangan. «Men shifokor-pedagog» ijobiy kontsepsiyasini shakllantirish uchun ta’lim mazmunining tegishli modullari belgilangan. Maqolada shifokor-pedagog ega bo‘lishi kerak bo‘lgan maxsus bilim bo‘lajak o‘qituvchi o‘zlashtirishi lozim bo‘lgan fanlar mantig‘iga mos ravishda qurilishi, faoliyatni tartibga soluvchi vosita ekanligi ta’kidlanadi. Shuningdek, shifokor-pedagog o‘quv jarayonini tashkil etishning barcha tarkibiy qismlarini baholashga qarab, o‘z faoliyatini tartibga solish uchun psixologik-pedagogik bilimlardan foydalanadi.

Библиографические ссылки

Аверин В.А. Психология в структуре высшего медицинского обраования: Автореферат дис. доктора психол. наук. – СПб., 1997.

Кудрявая Н.В., Зорин К.В. Введение в духовную культуру вра-ча // Психологические основы деятельности врача. – М., 1999.

Кудрявая Н.В., Уколова Е.М., Молчанов А.С., Смирнова Н.Б., Зорин К.В. ВРАЧ-ПЕДАГОГ В ИЗМЕНЯЮЩЕМСЯ МИРЕ: ТРАДИЦИИ И НОВАЦИИ. – 2-е изд., испр. и доп. / Под редакцией академика РАМН, проф. Н.Д. Ющука – М.: ГОУ ВУНМЦ, 2014. – 336 с.

Мирзаева Н. А., Шойимова Ш. С., Мирзаева Ш. Р. ОСОБЕННОСТИ АКТИВНЫХ МЕТОДОВ ОБУЧЕНИЯ В МЕДИЦИНСКИХ ВУЗАХ // Сборник научных трудов международной онлайн конференции «Наука и образование: актуальные вопросы, достижения и инновации в медицине», Ташкент, ТашПМИ. – 2021. – Т. 16. – С. 23-27.

Психологические основы деятельности врача: Избранные лекции и статьи / Под ред. Р.П.

Ловелле и Н.В. Кудрявой. – М., 1999.

Шойимова Ш.С. Мутахассис шахсининг касбий камолоти масалалари. Интернаука №19 (195), часть 6, 2021 г. С 19-21.

Шойимова Ш.С. ТИББИЁТ ОТМ ПЕДАГОГЛАРИНИНГ КАСБИЙ СЎНИШ ДАРАЖАСИНИ ЎРГАНИШ //PSIXOLOGIYA Учредители: Бухарский государственный университет. – №. 1. – С. 130- 139.

Шойимова Ш.С., Бижанова А.Б. Личность в профессиональной деятельности. Научно- теоретический журнал «Наука, образование и культура» 2017 г. № 9 (24), С 102-104.

Шойимова Ш.С., Газиходжаева З.И. Психологические аспекты и факторы эмоционального выгорания педагога. Экономика и социум. Научно-практический журнал. 2-5 (15), 2015 г. С 145-148.

Шойимова Ш.С., Расулова З.С., Курбонова Г.Б. Касбий- педагогик фаолият структурасининг психологик хусусиятлари. «Интернаука»: научный журнал – № 20(54). – М., Изд. «Интернаука», 2018 г. С 63-65.

Шойимова Ш.С., Усманова С.Х. Касб танлашга таъсир этувчи асосий омиллар. Интернаука №7 (89), часть 2, 2019 г. С 84-85.

Шойимова Ш.С., Файзиева М.Д. Меҳнат жараёнида субъектнинг касбий шаклланиш муаммоси. Интернаука №23-4 (105), часть 4, 2019 г. С 48-49.

Шойимова Ш.С., Шойимова Ш.С. Бўлажак мутахассисларни психологияга оид билимлар билан қуроллантириш масалалари. Интернаука. Научный журнал № 10(233) Март 2022 г. Часть 5. С 20-22.

Загрузки

Опубликован

2024-05-24