SHIFOKOR-PEDAGOGNING KOGNITIV YO‘NALGANLIGINI SHAKLLANTIRISHDA PEDAGOGIK TAFAKKURNING ROLI
Shoyimova Shoxista Sanakulovna Psixologiya fanlari nomzodi, dotsent.Toshkent pediatriya tibbiyot instituti O’zbekiston, Toshkent.
Ключевые слова:
shifokor-pedagog, pedagogik tafakkur, kognitiv yo‘nalganlik, shifokor-o‘qituvchi, kasbiy mas’uliyat, pedagogik tafakkurni rivojlantirish, ta’lim, amaliy faoliyat.Аннотация
Maqolada tibbiyot oliy o‘quv yurtlari pedagoglarini tayyorlash jarayonida pedagogik tafakkurning ahamiyati va ularning keyingi faoliyati haqida so’z boradi. Shuningdek, maqolada shifokor-pedagoglar nafaqat tibbiy bilim va ko’nikmalarga, balki bemorlar bilan samarali muloqot qilish va o’qitish qobiliyatiga ham ega bo’lishi kerakligi ta’riflanadi. Pedagogik tafakkur shifokor- pedagoglarning kognitiv yo’nalishini shakllantirishda asosiy rol o’ynaydi, ularga bemorlarning individual ehtiyojlariga moslashishga va qulay o’quv muhitini yaratishga imkon beradi. Tadqiqotda tibbiyot o‘qituvchisi kasbida pedagogik tafakkurning ahamiyati ta’kidlanib, uni ta’lim va amaliy faoliyat jarayonida rivojlantirishni kuchaytirish tavsiya etiladi.
Библиографические ссылки
Аверин В.А. Психология в структуре высшего медицинского образования: Ав¬то¬ре- фе¬рат дис. док¬то¬ра пси¬хол. на¬ук. – СПб., 1997.
Куд¬ря¬вая Н.В., Зо¬рин К.В. Вве¬де¬ние в ду¬хов¬ную куль¬ту¬ру вра¬ча // Пси¬хо¬ло¬ги¬че-ские ос¬но¬вы дея¬тель¬но¬сти вра¬ча. – М., 1999.
Кудрявая Н.В., Уколова Е.М., Молчанов А.С., Смирнова Н.Б., Зорин К.В. Врач-педагог в изменяющемся мире: традиции и новaции. – 2-е изд., испр. и доп. / Под ре¬дак-ци¬ей ака¬де¬ми¬ка РАМН, проф. Н.Д. Ющу¬ка – М.: ГОУ ВУНМЦ, 2014. – 336 с.
Кулюткин Ю. Н., Бездухов В. П. Ценностные ориентиры и когнитивные структуры в деятельности учителя. – Самара: СамГПУ, 2002. – 400 с Матюшкин А. М. Мышление, обучение, творчество. – М.: Издательство Московского психолого-социального института; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2003. – 720 с.
Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя. – М.: Флинта, 1998. – 200 с.
Новиков Ю. В., Троханов Ю. П., Русина Н. А. др. Информaционные технологии и другие новaции в организaции учебного процесса в медицинском вузе / Республиканский сборник научных трудов по материалам Республиканской научно-практической конференции, посвящённой 30-летию кафедры педагогики и психологии. – РГМУ, 2003. – С. 93 -99.
Новикова О. Н. Социальное мышление и образовательная парадигма: Автореферат… канд. филос. н. – Пермь, 2003. – 21 с.
Осипова Е. К. Психолого-педагогические основы развития мышления учителя. – Тула: Изд- во Тул.гос.пед. ун-та им. Л.Н.Толстого, 1997. – 136 с.