MAKTAB BIOLOGIYA TA’LIMIDA O’QUVCHILARNING KOGNITIV FAOLIYATINI FAOLLASHTIRISH

Xonnazarova Saltanat To’lqinovna, Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti o‘qituvchisi

Авторы

  • Xonnazarova Saltanat To’lqinovna TerDU

Ключевые слова:

Познавательная деятельность, Когнитивная вовлеченность, Биологическое образование, Педагогические подходы, Интерактивное обучение, Проблемное обучение (PBL), Практическое экспериментирование, Интегрaция технологий, Роль учителя, Формативное оценивание, Суммативное оценивание

Аннотация

Ta’lim sohasida o’quvchilarning bilim faolligini oshirish samarali o’rganish va tushunish uchun muhim ahamiyatga ega. Ushbu maqola maktab biologiya ta’limida o’quvchilarning kognitiv faolligini faollashtirish strategiyalariga qaratilgan. Biologik tushunchalarni chuqurroq anglash va tanqidiy fikrlashni rivojlantirish uchun turli pedagogik yondashuvlar, jumladan, interfaol ta’lim, muammoli ta’lim, amaliy tajriba va texnologiya integratsiyasi o‘rganiladi. Bundan tashqari, kognitiv faollik uchun qulay muhit yaratishda o’qituvchilarning roli va kognitiv natijalarni o’lchashda baholash usullarining ahamiyati muhokama qilinadi. Topilmalar talabalarning kognitiv faolligini optimallashtirish va biologiya ta’limida o’rganish imkoniyatlarini maksimal darajada oshirish uchun ko’p qirrali strategiyalarni qo’llash muhimligini ta’kidlaydi.

Библиографические ссылки

«How Learning Works: Seven Research-Based Principles for Smart Teaching» by Susan A. Ambrose, Michael W. Bridges, Michele DiPietro, Marsha C. Lovett, and Marie K. Norman. (2010)

«Teaching for Critical Thinking: Tools and Techniques to Help Students Question Their Assumptions» by Stephen D. Brookfield. (2012)

«Biology: The Unity and Diversity of Life» by Cecie Starr, Ralph Taggart, Christine Evers, and Lisa Starr. (15th edition, 2018) «Biology: Concepts and Investigations» by Mariëlle Hoefnagels. (4th edition, 2018)

«Visible Learning for Teachers: Maximizing Impact on Learning» by John Hattie. (2011)

«How We Learn: The Surprising Truth About When, Where, and Why It Happens» by Benedict Carey. (2015)

«Mindset: The New Psychology of Success» by Carol S. Dweck. (2006)

«Make It Stick: The Science of Successful Learning» by Peter C. Brown, Henry L. Roediger III, and Mark A. McDaniel. (2014) «Teaching to Transgress: Education as the Practice of Freedom» by bell hooks. (1994)

Загрузки

Опубликован

2024-06-02