TEXNOLOGIYA FANI DARSLARIDA O‘QUVCHILARNING KREATIV YONDASHUVINI LOYIHALASH USULLARI ASOSIDA RIVOJLANTIRISH

Kadirova Nilufar Mirzaakbarovna Namangan viloyati pedagoglarni yangi metodikalarga o‘rgatish milliy markazi Maktabgacha boshlang‘ich va maxsus ta’lim metodikalari kafedrasi mudiri, p.f.f.d. (PhD)

Авторы

  • Kadirova Nilufar Mirzaakbarovna TerDU

Ключевые слова:

Servis, loyihalash, eskiz, loyihalash elementlari, texnologik hujjatlar, texnik loyihalsh, badiiy loyihalash, texnologik usul, loyihaviy-texnologik tizim.

Аннотация

Mazkur maqolada davlat va jamiyatimiz oldida yechimini kutayotgan muammolarga kreativ yondashadigan malakali kadrlarni tayyorlash masalasining dolzarbligi, texnologiya fani darslarida o’quvchilarning kreativ yondashuvini rivojlantirish jarayonining mazmun va mohiyatini to’laqonli tushunish uchun “kreativlik”, “kreativ fikrlash”, “kreativ yondashuv” kabi tushunchalarga tadqiqotchilar tomonidan berilgan ilmiy farazlarning qiyosiy tahlili, texnologiya fanidan mahsulotlarni loyihalash va tayyorlash mashg‘ulotlarida o‘quvchilarning kreativ yondashuvini loyihalash usullari asosida rivojlantirishning amaliy- metodik ahamiyati va tashkiliy-pedagogik asoslari haqida ilmiy farazlar bayon qilingan. O‘quvchilarda loyihaviy-texnologik ko‘nikma va malakalari mazmunini aniqlash, ularda loyihaviy-texnologik ko‘nikma va malakalarni shakllantirish, o‘quvchilarning mehnatga nisbatan kreativ munosabatini shakllantirish asosida mustaqil fikrlash qobiliyatini rivojlantirish, ilmiy-texnik dunyoqarashini kengaytirish, bilim olish faoliyatini faollashtirish uchun mos sharoitlar yaratish, texnologiya fani darslarida o’quvchilarni texnik loyihalash va badiiy loyihalash jarayoniga tayyorlash masalalari atroflicha ochib berilgan. Bundan tashqari texnologiya fani darslarida 5-7-sinf o‘quvchilariga loyihalash elementlarini o‘rgatishda ularning kreativ yondashuvlarini rivojlantirishning algoritmik bosqichlari, o‘quvchilarga loyihalash usullarini o‘rgatishdagi muammolar, bu muammolarni yechimini topishga qaratilgan amaliy-metodik tavsiyalar berib o‘tilgan.

Библиографические ссылки

Mirziyoyev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va oliyjanob xalqimiz bilan birga quramiz. T.: “O‘zbekiston” NMIU, 2018. – B. 486.

Mirziyoyev Sh.M. “Yangi O‘zbekiston Strategiyasi” T.: “O‘zbekiston”, 2021. – B. 457.

O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni. T., 2020. O‘RQ-637-son.

Avazboyev A.I., Ismadiyarov Y.U. Kasbiy pedagogika: O‘quv qo‘llanma – T.: TDPU, 2014. – B. 284.

Azizxo‘jayeva N.N. Pedagogik texnologiyalar va pedagogik mahorat: O‘quv qo‘llanma. - T.: TDPU, 2003. – B. 194.

Ibragimova G.N. “Interfaol o‘qitish metodlari va texnologiyalari asosida talabalarning kreativlik qobiliyatlarini rivojlantirish” mavzusidagi dok. diss. - T.: 2017. – B. 147.

Ishmuhammedov R.J, Abduqodirov A., Pardaev A. Ta’limda innovatsion texnologiyalar (ta’lim muassasalari pedagog-o‘qituvchilari uchun amaliy tavsiyalar). – T.: “Iste’dod”, 2008. – B. 180.

Kaldibekova A.S., Xodjaev B.X.- O‘quvchilarning bilish faolligini oshirish yo‘llari. Uslubiy qo‘llanma. – T.: TDPU, 2006. – B. 159.

Karimov I. O‘quvchilar ijodkorlik faoliyatini rivojlantirishning uyg‘unlashgan texnologiyalari: Monografiya. T.: “Adabiyot uchqunlari”, 2020. – 194 b.

Tilakova M. Yuqori sinf o‘quvchilarining kreativlik qobiliyatlarini rivojlantirish. –T.: “Fan”, 2016. – B. 172.

Sharipov Sh.S. O‘quvchilar kasbiy ijodkorligi uzviyligini ta’minlashning nazariyasi va amaliyoti: Ped. fan.dok. diss. T., 2012. – B. 308.

Gardner H. Creativity, wisdom and trusteeship. Exploring the Role of Education. – Amazon, 2007. – pp. 200.

Torrance E.Paul (Ellis Paul). The manifesto: a guide to developing a creative career. Westport, Conn.: 2022. Ablex Pub. ISBN 978-0313011863. http://trinitki.ru http://www.school.edu.ru. www.tdpu.uz www.wikipedia.org

Загрузки

Опубликован

2024-06-29