OLIY TA’LIM MUASSASALARIDA TA’LIM SIFATI VA SAMARADORLIGINI OSHIRISHNING MUHIM OMILLARI

Javliyeva Shahnoza Baxodirovna Sharof Rashidov nomidagi Samarqand davlat universiteti o‘qituvchisi (PhD)

Авторы

  • Javliyeva Shahnoza Baxodirovna TerDU

Ключевые слова:

ta’lim sifati, modernizatsiya, innovatsion yondashuv, klaster, pedagogik ta’lim klasteri, omillar, tanlov nazariyasi, pedagogik mexanizmlar, zamonaviylashtirish.

Аннотация

Ushbu maqolada oliy ta’lim muassasalarining ta’lim sifatiga ta’sir etuvchi omillari, uning tarkibi va mazmunini takomillashtirishga nisbatan yangicha yondashuvlarning tatbiq etilishi, ta’lim klasterining ilmiy-pedagogik jihatlari, bu bo‘yicha olib borilgan tadqiqotlar natijalari keltirib o‘tilgan.
Shuningdek, oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifati va samaradorligini oshirishning muhim omillari tahlil qilinib, ta’lim sifati va samaradorligini oshirishga qaratilgan taklif va tavsiyalar taqdim etilgan.

Библиографические ссылки

Портер М.Э. Конкуренция. – М.: Вильямс, 2003. – С. 35.

Solvell O., Lindqvist G., Ketels C. The Cluster Initiative GreenBook, 2003. Электронный ресурс: http://www.cluster-research.org.

Шамова Т.И. Кластерный подход к развитию образовательных систем// Взаимо действия обрзо- вательных учреждений и институтов социума в обеспечении эффективности, доступности и качества образования регионаю Белгород, 2006.

Павлова Т.С. В образовательном кластере Москвы педагогов научат учить детей по ново- му / Т. С. Павлова // Учебно-методический кабинетю http://ped-kopilka.ru/blogs/pavlova-tatjana/v- obrazovatelnom-klastere-moskvy-pedagogov-nauchat-uchitdetei-po-novomu.html.

Болотов В.А. Единый государственный экзамен как элемент становления системы независимой оценки качества образования в Российской Федерации / Вестник образования. - 2004.- №23. - С.15-25.

Жук А.И. Система педагогического образования Республики Беларусь: достижения, трудности, перспективы / А. И. Жук, А. В. Торхова // Адукацыя і выхаванне. – 2014.– №7 – С. 19 – 25.; Мухамедов Ғ. И., Хўжамқулов У. Н., Тоштемирова С. А., 2020, Педагогик таълим инновацион кластери, Тошкент, Университет, - Б. 13.

Ходжамқулов У.Н. Педагогик таълим инновацион кластерининг илмий-назарий асослари // педа- гогика фанлари докт.дисс. Тошкент. 2021. – 204.

Тоштемирова С.А.Кластерли ёндашув асосида таълим сифатини ошириш // педагогика фанлари бўйича фалс.докт.дисс. Тошкент. 2021. – 198 Боймуродов А.Х. Умумий ўрта таълим тизимида информатика ва ахборот технологиялари фани- ни ўқитишнинг инновaцион кластер модели // педагогика фанлари бўйича фалс.докт.дисс. Тошкент. 2021. – 136.

Ботирова Ш.И. Адабий таълим кластеринг илмий-педагогик асослари // педагогика фанлари докт. дисс. Тошкент. 2021. – 226.

Қаршиева Д.Э. Кластер воситасида бўлажак ўқитувчиларда касбий компетенцияни шаклланти- ришнинг педагогик асослари (мактаб малакавий амалиёти мисолида) // педагогика фанлари бўйича фалс.докт.дисс. Тошкент. 2021. – 122.

Шарипова Г.Н. Педагогик таълим кластери шароитида талабаларда ўзини ўзи ривожлантириш компетенциясини шакллантириш // педагогика фанлари бўйича фалс.докт.дисс. Тошкент. 2021. – 146.

Кошанова Н.М. Умумтаълим мактабларида синф раҳбарлари фаолиятини ривожлантириш меха- низмлари (кластер ёндашуви асосида) // педагогика фанлари бўйича фалс.докт.дисс. Тошкент. 2021. – 202.

Ростовцева Л.Г. Доклад на педагогической конференции по теме “ Качество образования – пред- посылки, сущность, оценка”// https://urok. 1 sept.ru .

Осечкина Л.И. Кластерный подход как условие повышения эффиктивности деятельности вуза / Л.И.Осечкина // Высшее образование в России. -2012. -№8-9. – С.75

Загрузки

Опубликован

2024-06-29