INKLYUZIV MAKTABDA RESURS XONALARINING ROLI VA AHAMIYATI

Toxtiyarova Shaxnoza, Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universiteti Logopediya kafedrasi doktoranti (PhD)

Авторы

  • Toxtiyarova Shaxnoza TerDU

Ключевые слова:

inkyuziv ta’lim, maktab, inkyuziv maktab, jihoz, maxsus xona, imkoniyati cheklangan, o’quvchi, dastur.

Аннотация

So‘ngi yillarda O’zbekistonda inklyuziv ta’lim masalalariga e’tibor sezilarli darajada oshdi. Muvaffaqiyatli inklyuziv ta’lim jarayonining asosiy
elementlaridan biri bu maktablarda resurs xonalarini yaratish va ulardan foydalanishdir. Ushbu maxsus jihozlangan joylar maxsus ta’lim ehtiyojlari bo’lgan talabalarni qo’llab- quvvatlashda muhim rol o’ynaydi, ularga individual yondashuv va to’liq rivojlanish va o’rganish uchun zarur shart-sharoitlarni ta’minlaydi. Maqolada O’zbekistonning inklyuziv maktablarida resurs xonalarini tashkil etish va faoliyat yuritishning asosiy prinsiplari ko’rib chiqiladi, ularning afzalliklari va yuzaga kelishi mumkin bo’lgan muammolari tahlil qilinadi, shuningdek, bunday xonalardan samarali foydalanish bo’yicha amaliy tavsiyalar beriladi.

Библиографические ссылки

Айрес, Дж. «Сенсорная интеграция и ребенок». — М.: Педагогика, 2005.

Миллер, Л. «Развитие ребенка через сенсорную интеграцию». — СПб.: Речь, 2010.

Крановиц, К. «Непослушный мозг: Как помочь ребенку с нарушениями сенсорной интеграции». — М.: Логос, 2012.

Уилбард, П. «Сенсорная интеграция: Руководство для родителей и специалистов». — М.: ТЦ Сфера, 2014.

Банди, А. «Сенсорная интеграция и оккупационная терапия». — М.: Логопед, 2018.

Хелфенбейн, С. «Инклюзивное образование и ресурсные комнаты». — М.: Просвещение, 2017.

Джонсон, Д. и Джонсон, Р. «Создание инклюзивных школ: Стратегии и методы». — СПб.: Питер, 2016.

Михайлова, Н.В. «Ресурсные комнаты в инклюзивной школе: Организация и методика работы». — М.: Академия, 2019.

Кузнецова, Е.А. «Инклюзивное образование: Теория и практика». — СПб.: Речь, 2015.

Сорокина, И.В. «Психолого-педагогическое сопровождение детей с ОВЗ в условиях инклюзии». — М.: Педагогика, 2018.

Загрузки

Опубликован

2025-03-03