ORGANIZATION OF MODERN SPEECH THERAPY ASSISTANCE TO CHILDREN AND ADULTS WITH DISABILITIES IN THEIR DEVELOPMENT: PROBLEMS AND SOLUTIONS
Muminova Lola Raximovna, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor Shoraxmedova Surayyo Kamilovna, independent candidate of Tashkent State University named after Nizami
Keywords:
organization, speech therapy, children, speech, severe speech disorders, improvement, system, education and healthcare, private sectorAbstract
The article describes the organization of speech therapy for children with severe speech disorders in Uzbekistan. Currently, a system of assistance to children with speech pathology has been created and is constantly being improved in our country. Speech therapy is provided through education and healthcare in the private sector. The category of children with speech disorders is polymorphic in its composition and very numerous. Speech disorders have different etiology and pathogenesis, both primary and secondary disorders can appear in the structure of the defect.
References
Ўзбекистон Республикаси Конституцияси. – Т.: Ўзбекистон, 2007. – 39 б.
Ўзбекистон Республикасининг “Таълим тўғрисида”ги Қонуни // Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлисининг Ахбротномаси, 1997, 9 сон, 225 модда; 2013, 41 сон, 543 модда.
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг 2011 йил 13 сентябрдаги “Имкониятлари чекланган болалар учун ихтисослаштирилган давлат таълим муассасалари тўғрисидаги меъёрий-ҳуқуқий ҳужжатларни тасдиқлаш ҳақида”ги 256-сонли Қарори / Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2011 й., 37-сон, 380-модда.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 7 февралдаги “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида”ги ПФ-4947-сонли Фармони // Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами. – №6 (766). 70 модда. – Т.: Адолат, 2017. – Б. 38.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 1 декабрдаги ПФ-5270-сонли “Ногиронлиги бўлган шахсларни давлат томонидан қўллаб-қувватлаш тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида” ги Фармони // Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017 йил 11 декабрь, 49-сон, 1195 модда.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Ўзбекистон Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси тўғрисида”ги Фармони // Ҳаракатлар стратегияси асосида жадал тараққиёт ва янгиланиш сари. – Т., 2007. – 92 б.
Ўзбекистон Республикасининг “Бола ҳуқуқлари кафолатлари тўғрисида”ги Қонуни // Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2008, 12-сон.
Бола ҳуқуқлари тўғрисидаги конвенция (Юнисеф). – Т., 2014. – 54 б.
Вакуленко. Л. С. Организация взаимодействия учителя-логопеда и семьи. - СПб.: Детство-Пресс, 2011. - С. 67-160.
Грибукова О. Г. Подготовка будущих логопедов к работе с родителями, имеющими детей с нарушениями речи // Научно-методический электронный журнал «Концепт». - 2018. - № V8. - 0,5 п. л. - URL: http://e-kon-cept.ru/2018/186071.htm.
Долгих Н.К. Совершенствование коррекционной работы логопеда детского сада. / Н.К.Долгих // Гуманистические основы современной образовательной парадигмы: теория и практика: Сб. науч. статей. – Абакан: отдела издательской деятельности «Роса» ХРИПКиПРО, 1999. – С. 138-141.
Логопедия: методические традиции и новаторство/Под ред. С.Н.Шаховской, Т.В.Волосовец. – Москва-Воронеж, 2003.
Логопедия. Методическое наследие: Пособие для логопедов и студентов дефект.факультетов педвузов. М., 2006. логопедии / Под ред. Волковой Л.С., С..Н. Шаховской
Лопатина Л.В. Логопедическая работа с детьми дошкольного возраста. – СПб.: РГПУ им. А.И. Герцена, изд-во «Союз», 2004. – 192 с.
Мўминова Л.Р. Нутқ камчиликлари: бартараф этиш технологиялари. – Тошкент, 2017. – 66 б.
Муминова Л.Р., Нуркельдиева Д.А.
Актуальные проблемы современной специальной педагогики находящиеся в сфере внимания современных ученых и практиков Узбекистана // Халқороилмий конференция материаллари :" Жамиятнингбаркарорижтимоий-иқтисодийривожланишйилларидашахсривожланишнингпсихологикхусусиятлари" Тошкент, 2021, 509-516 б
Мўминова Л.Р., Шомахмудова Р.Ш. Имконияти чекланган болаларни индивидуал коррекцион-ривожлантириш дастурининг методик асослари. – Т., 2007. – 27 б.
Филичева Т.Б., Чиркина Г.В. Устранение общего недоразвития речи у детей дошкольного возраста. Практическое пособие. М., 2007.
Шомахмудова Р. «Махсус ва инклюзив таълим» ўқув методик қўлланма. Тошкент «Чашма принт» 2011.
Хрестоматия по логопедии. / Под ред. проф. Л.С. Волковой, В.И.Селиверстова. Том 1. – Москва: ВЛАДОС, 1997.