THEORETICAL ASPECTS OF EVALUATION AS INNOVATIVE EVALUATION AND IMPROVING THE QUALITY OF EDUCATION

Professor Ruzmetova Hilola Abdusharipovna Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Tashkent State Pedagogical University named after Nizami

Authors

  • Ruzmetova Hilola Abdusharipovna TerDU

Keywords:

modernization, evaluation, quasi-experimental designs, evaluation standards, management, competence-based training, estimation.

Abstract

This article examines the theoretical aspects of educational modernization and management of innovative assessment of quality education, as well as offers a modern interpretation of the term «evaluation». The whole range of processes and results of evaluative, analytical and predictive activities for the systematic study of the value and positivity of educational influences that provide the basis for making informed management decisions to improve the quality of education is considered.

References

American Evaluation Association (2004, July). Guiding principles for evaluators. Retrieved January 11, 2005, from http://www.eval.org/ Publications/GuidingPrinciples.asp.

Ефремова Н.Ф., Звонников В.И., Челышкова М.Б. Педагогические измерения в образовании // Педагогика. – 2006. – № 2. – С. 14–22.

Ефремова Н.Ф., Харченко К.В. Стандарты эвалюации в деятельности вуза // Проблемы качества образования: материалы XXI Всерос. науч.-метод. конф., (Уфа, 23–29 мая 2011) / УГАТУ, Уфа. – С. 16–19.

Гуськова М. В., Звонников В. И. Этапы развития эвалюации в образовании. Экономика образования. № 4, 2011

Ефремова Н.Ф., Склярова Н.Ю. Логистические процессы в образовании. Теория и практика управления в образовании. – М.: Национальное образование, 2014. – 148 с.

Ефремова Н.Ф. Эвалюация как информационная основа управления качеством обучения.

Фундаментальные исследования. – 2015. – № 2 (часть 7) – С. 1489-1493. URL: https://fundamental- research.ru/ru/article/view?id=37179.

Published

2024-12-13